Filipíny

Už když byl u mně Martin v létě na návštěvě bavili jsme se o výletu na Filipíny, dlouho jsem se rozmýšlel asi sekundu a pul a řekl, že jedem. Jupíí, čas plynul jak voda a únor byl tady, shodou okolností jsem rozvázal spolupráci s mým minulým zaměstnavatelem, takže jsem se rozhodl si výlet trochu prodloužit a po dvou týdnech na filipínách vyrazit do thaiska na ostrov Koh Tao, kde si trochu rozšířím obzory, posunu limity a udělám si instruktorský kurz freedivingu. Dva týdny tréningu s guru freedivingu Martinem budou dobrá zahřívačka.

Zapady slunce staly za to

Jedeeeem to už sedím v letadle směr Filipíny, cestou tam beru opět China southern airlines a vybírám hotel v Guangzhou, ubytovaný jsem ve fake turistické destinaci která imituje evropské město, totální úlet a já v totálním jetlagu, bohužel městečko je bez jediného bankomatu a ani jedna z mých tří kreditek si s číňanama moc nepovídá, takže i 24h ohladu. Je třeba začít slušným půstem, jesus style. Hahaa nevadí jedem dáal. Manila a letadlo do Busuangy, když jsem se díval v prosinci ceny byly okolo 20EUR, samozřejmě sem si řekl, že počkám a koupím za stejnou v únoru, ejhle.. 200 Eur… Uff to je slušný nenaděláš nic. Dolítám na nádherný ostrov, kde mě už čeká hvězdný kosmopár Martin a Mirka (zkráceně MaMi), bavíme se o úsporách za letenku a ukazuje se, že oni dali ještě skoro pětkrát tolik.. Po příjezdu zjišťujeme, že jsme se trefili do čínského nového roku a vše je beznadějně vyprodané, hrozná prdel, proto i ty letenky a cena ubytování 2-3x násobná oproti low season.

Naštěstí logistický manager naší mise Mirlík urychleně nachází úbytko „adrenaline kemping site“ a oprovdu tam bylo trochu adrenalinu, hlavně při vyjednávaní ceny, ale Martin zkušený to byznys man nedává místňakovi emanovi šanci a dojednáváme oboustranně výhodný deal. Sice kempujem, ale jsme rádi! Totalní klid, dál od turistického marasmu, pod horou s nádherným výhledem a vlastní bazén, co víc si přát. Do města to je 10min na scooteru a karma je na naší straně hned první dive centrum do kterého vlezem nás oslovilo natolik, že neměníme celých deset dní. Oppa Teddy korejský sympoš je prostě nejvíc a užíváme spoustu srandy kazdý den, nezapomenutelné moment pro mne když začnu zpívat můj oblíbený korejsky hit „oppa gangam style“ a strejda teddy začne tancovat :)) Motokros…

Ovšem opravdový motokros začíná pod hladinou každý den mi hodinky ukazujou okolo třiceti ponorů, vždy okolo dvaceti metrů, dáváme dvě až tři lokality každý den! Martin to drží pod plynem hheee až nás pak musí spasit oppa Teddy když vyhlásí jeden den rest day na popíjení saké.

Vraky jsou totálně boží! Sem tam sice přeplněno bublinkáři, kteří to sem tam slušně rozkopou na viditelnost okolo metru, ale má to hodně co do sebe. Většina vraků byla potopena za druhé světové války japonsku, které se zde ukrývalo před spojeneckými nálety a pro mě jako vrakového nadšence totální ráj, nonstop úsměv na Martinově tváři značil, že v tom nejsem sám.

Mno a to jsme ještě nezavítali do barracuda lake. WHUAUUAUAAA u mě hotovo, poprvé co zkouším no fins ponory a ten pocit když propadneš termocline z 28 stupňů do 38 je prostě nejvíc! Všichni jsme totálně hotoví z té nádhery kolem, majestické sklaní útvary okolo a křišťálově čistá voda, to je prostě za moc… Vracíme se hned několikrát a vždy strávíme na lokalitě celý den. Chudáci turisti navlečení do oranžových koupacích vestiček neví co se skrývá za bójkami.

Každý den si dáváme debriefing s partou u horkého čaje na našem kempside a já si semtam vyjdu horu na západ slunce, ikdyž jednou při sestupu sem si dal po tmě setkání z varanem a objevuji své skryté skills na lezení po stromech v rekordních časech.

Martin se rozhoduje na uspořádání tripů se svojí agenturou a pokud tak učiní rozhodně neváhejte na pimpyourlife.cz bude to stát za to!

Dva týdny uběhly jak voda a musíme se rozloučit, MaMi mají kurzy a já se du sebevzdělávat na ostrůvek Koh Tao… Bylo fajn…

Thaisko

Dopravit se z Busuangy na koh tao je libová záležitost na dva dny, trasa zní Coron > angeles > singapur > bankok > chumphoon > trajekt > koh tao, díky zpoždění letu si dávám noc na zemi v Don Muang airport, slušná zábava… A to už jsem na ostrově, volím SSi centrum blue-immersion, které je jedním z nejvytíženějších a kurz instruktora. Začínám testy fyzických požadavků, což je poměrně lahůdka která se skládá třeba z 4 minutové statiky, 100 metrů pod vodou, 40 metru ponoru hloubky a podobných dobrot, které pokud nemáte natrénováno tak není šance za týden zvládnout. Já naštěstí, měl přípravu z Filipín takže všechny požadavky padly první týden, díky MaMi!
A pokračujeme teoretickou částí, moje očekávání bylo, že pohoda a večer budu moct odpočívat. Chyba lávky! Haha každý den musíme dělat prezentace a domácí úkoly v 500ti stránkovém manuálu…

Takže dovolená v hodně akčním plánu. Naštěstí se na ostrově nachází i můj dobrý kamarád Josh z malty, takže o zábavu je postaráno.

Uff no všechno dobře dopadlo, já udělal nejvyšší možný certifikát Level 2 Freediving instruktora (možný bez odučených lekcí a affiliace) a teď jsem dorazil zpět na Maltu. Podívejte se na fotky a jelikož video materiálů je spousta udělám i video! Máte se na co těšit!

Mezitím mrkněte na video a report od martina!