Po hektických dnech a týdnech kdy jsem připravoval hcore contest, pracoval doma i ve firmě a do toho se snažil jezdit na kole toho bylo na mne trochu hodně a bylo potřeba si oddechnout od všeho shonu. Shodou okolností dojeli na moje pozvání kluci z lotyšska, kteří si poté plnými doušky užívali dovolenou v cizokrajné české republice. Po hcore contestu jsme se vydali na exkurzi po místních turistických destinacích a pák dál na sever až k baltskému moři.

Pondělí:
Vyzvedávám team Latvia a společně razíme na koupačku do zatopeného lomu v Opatovicích, v lotyšsku se nic podobného nevyskytuje takže nadšení. V poslední době je okolí lomu čím dál tím více zanesené odpadky, je škoda že lidi jsou hovada a neváží si ničeho, pár let na zpět kdy lom nebyl tak profláknutý bylo vidět snad 20metrů do hloubky a po odpadcích ani vidu ani slechu. Voda je stále relativně čistá a počasí nám přálo, takže probíhají skoky do vody, pití piva na růžovém lehátku zkrátka pohodička. Gvido vzívá nejvyšší skálu, na to že největší výška co kdy skočil byl nižší drop na proti, docela odvaz velký respect. Odpoledne to balíme a jdeme si dopřát poslední pojezd v domácím hcore bikeparku. Večerní session doplněná o grilování, pumtrack jam a pivka.. Co víc si přát.. Já a Kanec to balíme dřív protože spánkový deficit skrz hcore contest mě dohání kluci to končí pár hodin po mně a razí na interhotel kanec.

Úterý:
Dnes je v plánu návštěva vyhlášeného Bikeparku Střemeníčko, kosmického stavitele bikeparku  Kuby Hradila a jeho věrného panoše Štěpána Zatloukala. Něco málo po obědě vyrážíme a protože bez koupačky by to nešlo, zastavujeme ve vesnici těsně před střemeníčkem objevovat místní zatopený lom. Opět skákačky, grilování sama sebe na slunku – to chceš. Nákupy v místní bille zpestřuje Trafka, nákupem v ortodoxním trafka stylu – noshoes, no pants, no shirt – no problem :)) a baví tím postarší osazenstvo žen za kasou. Konečně  se dostáváme na místo, ja skrz moje bez vazé koleno které mne stále pobolívá z exhibice v Novém Jíčíně jen zlehka šimrám foampit. Kluci trikujou co jde do pozdních nočních hodin. Hráďa má park v ukrutné fazónce  jen doladí detaily na další ortodoxní jam v střemeníčku, máme se na co těšit již toto září. Hrozně se vyndává Martins aka „Criminal“ když po pěti letech co nestál na kole flipuje foampit a vzívá 360 na resi, co si budem povídat dost jsme se potili. Večer žhavíme grill a dáváme spaní pod širákem, já volím luxusní povrch nového resi, po pár hodinách nás budí příchozí brutální bouřka svými hromy blesky… Rychlostí jednotky dobrovolných hasičů z horní dolní přikrýváme foampit a usínáme pod přístřeškem..

Středa:
Budí nás opět neskutečné vedro, posledních par skoků na velké lajně a mizíme směr Zubří kde mě kluci mají podle plánu vyhodit. Přeci jen bolavé koleno bez ACL, stav po nemoci a po contestu jsou racionální důvody zůstat doma. Cestou mi kluci říkají o co přijdu a rozleží se mi to v hlavě. Stavujeme se v práci -domlouvám volno, objednávam pojištění a bookuju ticket na autobus – dle hesla have fun do a trip hecuju výlet na poslední chvíli.
Další zastávkou je slovenský Rožmberok, kde dáváme koupání v parádní horské bystřině a den zakončujeme v tamním betonovém skateparku, za který se braťa rozhodně nemusí stydět.  Probíhá celodenní ježdění po kterém razíme na dlouhou pouť přes nekonečné polsko. Únava je znát..

Čtvrtek:
Okolo poledne nás konečně vítá velka cedule riga, zbytek lotyšských parťáku pokračuje do Saldusu já se ubytovávám u Gustse na jeho houseboatu „Paldoša Darbnica“. Námořnický masakr na který se daj balit holky, vždyť kdo může říct na večírku“I live on a boat“… Tour de Riga startuje v Monster Parku – tamním indoor skateparku kde Gusts taky pracuje v S-Pot.eu shopu. Ježdění v žabkách je to pravé ořechové takže wallridujeme, pedalgrindujeme  a drtíme mini. Následuje projíždka po Rize kdy navštívíme všechny hipsterské undergroundové spoty a v každém dame pivko.. V KKC promítají dokument o ruském malíři který maluje za barter, je tam osobně tak mu poděkujeme za jeho stylový přínos společnosti a mizíme na darebnicu kde nás už čeká eddie zunda dáváme pár pivek na střeše a jdeme  se konečně vyspat jinak než v autě.

Pátek:
Vstávačka a sprcha s následnou návštěvou pelmeni bistra v na vlakáči a vlakem do Saldusu. Pelmeni jsou testoviny – torteliny plněné vším možným, v lotyšsku velmi oblíbený a levný  způsob fastfoodu. Po příjezdu dáváme kola do aut a následuje transport do ventspils kde se odehrává ghettogames contest. Festival extrémních sportů, na kterém se rozhodně člověk nenudí, vše od BMX park, Dirtjumpu, Basketu až po bike polo a soutěže v páce. Mrkneme na BMX kvalifikaci a pokračujeme na hotel. Nákupy všeho nezbytného na PreParty která se koná v tamním aquaparku. Lotyši tvrdí, že na koupání je zima to ovšem netvrdí Gusts a vyráží v plavkách a žabkách. No nic propřípad akutní koupačky beru lepší trenky. Následuje přemístění na pláž, kde rozjíždíme večírek při západu slunce. Učím se základní seznamovací fráze typu „pěkná prdel“ a vůbec si užijeme spoustu legrace. Okolo jedné hodiny vyrážíme do aquaparku, hned jak s gustsem vidíme tobogány, vířivky před DJem a sauny sundáváme oblečení rychlostí ovíněné Ostravské holky ze stodolní a dem si užívat, nejzábavnější návštěva akquaparku ever. Pustit bandu ožralých lidí na tobogány sice smrdí průserem, ale večírek je o to kvalitnější. Trochu lituju, že jsem u sebe neměl Gopro kameru, ale možná je to tak dobře proto jen ilustrační foto…

Sobota:
Po nepříliš kvalitním spánku vyrážíme mrknout na armwresling kde se Zelums registruje, já registraci naštěstí propásnul a jsem rád, protože za vykloubené rameno by to rozhodně nestálo. Martins dostava hroznou čočku od tamních steroidových armwreslerů převážně rusky mluvících kteří to vážně hrotí, tak se zasmějem a balíme to. Kluci jdou ještě spát, já spát budu moct doma tak ještě razím omrknout staré známé z RIGA bikepola a finále BMX. V parku padají hrozné pekla a rozhodně je na co koukat. Před startem finále potkávama Pavla Alekina se Šamanem kteří razí trénovat, my to máme v plánu vyzvat o něco později. Bohužel se po skončení dovídáme, že tréning dirt končí s finálem BMX. Neva vlítnem na to zítra. Afterparty byla taky hodně kvalitní co si budem povídat, rozhodně hrál jeden z nejlepších Dj co jsem letos zažil a troufám si tvrdit že trumfnul i ty na Zrce Beach….

Neděle:
Budí se nás asi 20 v pokoji pro 4 společně s námi několik riderů z finále Bmx, s ohledem na spánkový deficit, silný vítr a koleno scretchuju účast na dirtech. O to větší respect patří Gustsovi, Oshelsovi a Melnimu kteří dirty vzívají ukrutným stylem. Probíhá ukrutný diktát v MTB, Pavel Alekin, Pavel Andrev, Symon Godziek tomu dávají ukrutně pokouřit. Co mi utkvělo v hlavě Flip Double Bar, frontflip nohand od pavla, Symon sází ukrutný cliffhanger, flatspin 36 table atd. Gusts si plní sen a dáva flip na druhém s dlaněmi obráceně – nesmysl… Hned po vyhlášení nás sejmula ukrutná průtrž mračen tak balíme a jedem do Saldusu kde jsme strávili noc (thx melni!)..

Pondělí:
Poslední den v lotyšsku, se pořádně vyspíme v melniho hradě a zbytek strávíme ježděním v monsterparku. Na večer s gustsem chillujeme na střeše houseboatu  lahví jacka D a příjemnou společností, padají perseidy paráda… :))

Úterý:
28 hodin cesty, problémy s kolem (pokud máš rozložené kolo omotané stretchem je problém – neberou, pokud bys to same zabalil do igelitové brašny je to ok…) Klasická demence… Po půl hodinovém přemlouvání se mi podaří nastoupit a to ještě nevím že mi napaří 20Eur jako bonus při výstupu v praze… Autobusem už nikdy…